Cuma, Ocak 13, 2006

"ehline helaldir"

kötülükler öksüzdür. anası yoktur onların. kötünün müsebbibi, hatta anası içki değildir. rakı hiç olamaz. rakı içen kötüler olduğu gibi içmeyen de kötüler vardır. kimisi içip içip kötülük yapar, yapmaz diyemem. ama suç içilende midir? öyle demek haksızlık olur, ayıp olur...

içmeyene de zorla içirecek değiliz ya... zaten harabi'nin dediği gibi "ehline helaldir". ağzıyla içene...

İçeriz Şarap

Ey zahit şaraba eyle ihtiram
Müslüman ol terk et bu kilükali
Ehline helaldir na-ehle haram
Biz içeriz bize yoktur vebali

Sevaba girmek çün içeriz sarap
İçmezsek oluruz duçar-ı azap
Senin aklın ermez bu başka hesap
Meyhanede bulduk biz bu kemali

Kandil geceleri kandil oluruz
Kandilin içinde fitil oluruz
Hakkı göstermeye delil oluruz
Fakat kör olanlar görmez bu hali

Sen münkirsin sana haramdir bade
Bekle ki içesin öbür dünyada
Bahs açma Harabi bundan ziyade
Çünkü bilmez haram ile helali

Harabi


Eskiler Alıyorum

Eskiler alıyorum
Alıp yıldız yapıyorum
Musiki ruhun gıdasıdır
Musikiye bayılıyorum

Şiir yazıyorum
Şiir yazıp eskiler alıyorum
Eskiler verip
Musikiler alıyorum

Bir de rakı şişesinde balık olsam

Orhan Veli Kanık


Abbas

Haydi Abbas,
vakit tamam;
Akşam diyordun işte oldu akşam.
Kur bakalım çilingir soframızı;
Dinsin artık bu kalb ağrısı.
Şu ağacın gölgesinde olsun;
Tam kenarında havuzun.
Aya haber sal çıksın bu gece;
Görünsün şöyle gönlümce.
Bas kırbacı sihirli seccadeye,
Göster hükmettiğini mesafeye
Ve zamana.
Katıp tozu dumana,
Var git,
Böyle ferman etti Cahit,
Al getir ilk sevgiliyi Beşiktaş'tan;
Yaşamak istiyorum gençliğimi yeni baştan.

Cahit Sıtkı Tranacı

0 söylenmiş söz var!

Söyleyecek Sözüm Var!

<< anasayfa